Odpowiedzi

2009-11-24T18:12:44+01:00
1309-zajęcie Pomorza Gdańskiego przez Krzyżaków
1308-zajęcie Gdańska przez Brandenburczyków
1320=1321 Proces sądowy Inowrocław ,Brześć
1331- Bitwa pod Płowcami
1311-bunt wójta Alberta i biskupa Muskaty
1343-pokój wieczysty w Kaliszu
1366-zajęcie Rusi Halickiej
1364-zjazd w Krakowie
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T18:13:51+01:00
Piastowie zasiadali na polskim tronie od około 960 roku.Od pokolenia synów Bolesława III Krzywoustego Piastów dzieli się na linie śląską (wywodzącą się od Władysława II Wygnańca), wielkopolską (wywodzącą się od Mieszka III Starego), małopolską, mazowiecką i kujawską (wywodzącą się od Kazimierza II Sprawiedliwego).Określenie Piastowie pochodzi od imienia protoplasty dynastii Piasta.W ciągu 800 lat istnienia rodu (IX-XVII wiek) znanych jest 591 przedstawicieli tj. 310 mężczyzn (w tym 218 panujących) i 281 kobiet.