Odpowiedzi

2009-11-25T10:49:43+01:00
M²-6m + 9 ≥ 0
(m-3)²≥0
m=3
parabola ramionami do góry zatem
m nalezy do R co nalezalo udowodnic
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T15:00:37+01:00
Uzasadnij , że m²-6m + 9 ≥ 0 dla dowolnej liczby rzeczywistej m.


Δ=36-36=0 ma jeden pierwiastek
widzimy, że a>0, czyli jest to parabola z ramionami w górę.
ma jeden pierwiastek , czyli ma wartości dodatnie lub równe zero

lub xe wzoru: (m-3)²≥0 a kwadrat każdej liczby jest nieujemny.