Odpowiedzi

2009-11-24T18:39:44+01:00
Ob= (13- 3√3) + 3√2 +16+6 = 37 + 3√2 - 3√3

Tamtych obliczeń nie wiem jak Ci napisać bo to sie u nas na logike bierze, patrząc na te trójkąty... może inni to zrobią
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T18:40:20+01:00
Ramię przy kącie 45' tworzy z h trokat rownoramienny prostokatny
h -wysokosc trapezu=3

√²≈

3²+3²=c²
18=c²
c=3√2 dl. ramienia

ramię przy drugim kącie 30'
a=2h
b=(a√3)/2 wysokosc w trojkacie rownoramiennym
b=(2*3√3)/2
b=3√3 odcinek powstały przy dłuższej podstawie

ramię:
(3√3)²+3²=d²
d²=27+9
d²=36
d=6 dłogość ramienia

krótsza podstawa:
16-3-3√3=13-3√3

OB=13-3√3+16+6+3√2=35-3√3+3√2
odp. obwód wynosi 35-3√3+3√2
lub 35-3(√3-√2)