1. w jaki sposób zorganizowana byla armia rzymska?? rok przed nasza era
2. dlaczego rzymianie walczyli z Kartagińczykami??
3. jakie dzialania podejmowane przez rzymian pozwoliły im na stworzenie imperium ???

prosze o pilna odp
daje duzo punktow
te zadania sa z ksiazki bilzej historii str 89.
pilnie jest mi potrzebne

2

Odpowiedzi

2009-11-24T18:24:17+01:00
Tutaj chyba znajdziesz odp.http://www.michelle.boo.pl/historia-starozytna/dzieje-rzymu/
5 4 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T18:28:31+01:00
1.Podstawą armii rzymskiej był legion, który liczył 4 200 ludzi. Legion składał się z 60 centurii. Wyróżniano pięć rodzajów Legionistów.
1.Hastati( byli to włócznicy najmłodsi żołnierze)
2.Principes( ciężkozbrojni mężczyźni w pełni sił.Nosili hełm, tarczę,zbroję i jako broń – krótki miecz)
3.Triarii( żołnierze starsi wiekiem. Zamiast oszczepów mieli oni długie włócznie)
4. Welici(tworzyli piechotę lekko zbrojną. Byli to przeważnie młodzi ludzie z najbiedniejszych rodzin. Nosili hełm, tarczę, miecz i dwa oszczepy.)
5. Korpus kawalerii(był złożony 300 z najbogatszych rodzin )

2. Pomiędzy Rzymem, a Kartagina zaczęło się dziać źle, kiedy Rzymianie przejęli kontrolę nad całym obszarem Italii. Wtedy już wiadomo było, że wcześniej czy później dojdzie do konfliktu. Wobec takiego obrotu sytuacji obie strony zaczęły przygotowania do wojny. Kroplą, która przepełniła czarę było wkroczenie na Sycylię.

3. poprzez prowadzenie wiele wojen, które zawsze kończyły się sukcesem.
11 4 11