Odpowiedzi

2009-11-24T18:22:15+01:00
Ms/mr *100%
ms=20
mr=20+50

20/70 *100% = 200/70 ~ 28,5 %
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T18:23:52+01:00
Dane:
ms= 20g
mrozp= 50g
Szukane:
Cp=?

Cp= ms/mr * 100%
mr= mrozp + ms
mr=50g + 20g = 70g

Cp= 20g/70g * 100% ~ 28,5%

Odpowiedź: Stężenie procentowe tego roztworu wynosi ok. 28,5%.
2 5 2
2009-11-24T18:28:08+01:00
Cp = ms/mr * 100%
mr = ms + m...
Cp - stężenie procentowe
ms - masa substancji rozpuszczonej
mr - masa roztworu
m... (albo m rozp) - masa roztworu (w tym przypadku woda)

ms = 20g
m... = 50g

mr = 20g + 50g = 70g

Cp = 20g/70g * 100%
Cp = 2000/70 %
Cp = 28 i 4/7 %
1 1 1