Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T18:34:21+01:00
Objętość kuli: (3/4pi × r³)/2

r₁= 4 cm
V₁= 3/4 × π × 4³
V₁= 3/4 × π × 64
V₁= 48π (cm³)

r₂= 5cm
V₂= 3/4 × π × 5³
V₂= 3/4 × π × 125
V₂= 93,75π (cm³)

93,75π : 48π = 1,953125 ≈ 1,95 ≈ 2

Odp. Gałka o promieniu 5 cm jest około 2 razy większa od gałki o promieniu 4 cm :)
3 5 3
2009-11-24T18:44:29+01:00
V=4/3pir3
V1=4/3*3.14*5do potęgi 3
v1=1,33*3,14*5d0 potęgi 3
v1=4,18*125
v1=522
1/2v=522/2
1/2V=261

V2=4/3*3,14*4do potęgi 3
V2=4,18*64
V2=267,52
1/2V2=267.52/2
1/2V2=133,76

O ile węcej waży: 261/133,76=1,95
Odp.Gałka o promieniu 5 cm waży 1,95 razy więćej od gałki o promieniu 4cm.
3 4 3