Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T18:31:04+01:00
P=W/t
W=t*P

W=300s * 1000W
W=300 000 N
2 5 2
2009-11-24T18:31:16+01:00
T=5min=300s
W=P*t=1000W*300s=300000Ws=83,3Wh
2 1 2
2009-11-24T18:53:45+01:00
Wzór:
......W
p = -----
.......t

p = moc [W - wat]
W = praca [J - dżul]
t = czas [s - sekunda]

Dane:
p= 1000[W]
t= 5 [min] = 5*60[s]= 300[s]
1 [min] = 60[s] to do tego powyżej żeby było wiadomo skąd to wszystko się wzięło
.......1J
1W =----
.......1s
Szukane:
W = ?

Rozwiązanie:
......1J
1W =---- / *1s
......1s

1W*1s = 1J

....W
p= ---- / * t
.....t

p*t = W

W = 1000[W] * 300[s] = 300000[W*s] = 300000[J]
W = 300[kJ]

k = przedrostek kilo, nie jest on konieczny jeśli nie musisz zamieniać końcowego wyniku ale tak się zazwyczaj podaje
* - mnożenie
...... - te kropki musiałam zrobić bo inaczej wzory wszystkie się przesówały
1 5 1