Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-24T18:30:38+01:00
Kg = 1000g
1000 - 92% x 1000 = 1000 - 920 = 80 [g] - tyle zostaje po wysuszeniu 1 kg grzybów
1000g : 80 = 12,5[kg] - tyle kg trzeba nazbierać by uzyskać 1kg suszonych prawdziwków
Odp.: Trzeba zebrać 12,5 kg prawdziwków.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T18:32:43+01:00
Prawdziwki po ususzeniu tracą ok. 92% swojej masy. Ile kilogramów prawdziwków trzeba zebrac, aby otrzymac 1 kg grzybów suszonych?

0,08-------------1
1-------------x

0,08x=1 |:0,08
x=12,5kg
2009-11-24T18:32:44+01:00
Czyli 92/100 czyli zostaje 8/100. 1 : 8/100 = 12,5Kg
BANALNE :)