Podane substancje zakwalifikuj do odpowiednich grup (oznaczonych literami):
a) pierwiastek chemiczny - metal; b) pierwiastek chemiczny - niemetal; c) związek chemiczny; d) mieszanina jednorodna; e) mieszanina niejednorodna.

miedź, azot, woda z denaturatem, brąz, fosfor, woda z olejem, duraluminium, woda z sokiem cytrynowym, sól kuchenna, wapń, kwas solny, ryż z kaszą manną, chlor, woda mineralna, sód

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T18:45:08+01:00
A) pierwiastek chemiczny - metal;

miedź, sód, wapń.
b) pierwiastek chemiczny - niemetal;

azot, fosfor, chlor.

c) związek chemiczny;

sól kuchenna, kwas solny

d) mieszanina jednorodna;

woda z denaturatem, brąz, woda z sokiem cytrynowym, woda mineralna, duraluminium

e) mieszanina niejednorodna;

woda z olejem, ryż z kaszą manną

Pozdro)
3 3 3
2009-11-24T20:40:55+01:00
A)miedź, duraluminium, wapń, sód
b)fosfor, chlor, azot
c)sól kuchenna, kwas solny,
d)woda z denaturatem, brąz, woda z sokiem cytrynowym, woda mineralna
e)woda z olejem, ryż z kaszą manną
3 3 3