W konkursie Mistrz Klawiatury Joasia zajęła drugie miejsce, bezbłędnie zapisując w określonym przez jury czasie 4920 znaków. Gdyby pisała o 5 znaków na minutę więcej , byłaby pierwsza z wynikiem 5040 znaków. Z jaką prędkością ( w znakach na minutę) pisała Joasia ? Zadanie rozwiąż za pomocą proporcji, zapisz wszystkie obliczenia .

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-05-20T15:36:36+02:00
5040 - 4920 = 120
120/5 = 24 [minuty] - czas pisania

4920/24 = 205 znaków/minutę - prędkość pisania
Najlepsza Odpowiedź!
2009-05-20T15:39:13+02:00
X*t=4920
x*(t+5)=5040
(t+5)*4920/t=5040 ///*t
4920t+24600=5040t
t=205 z/min
1 5 1