Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T18:47:35+01:00
Ballada, określenie tańca przeniesione na pieśń w poezji prowansalskiej. Utwór epicko-liryczny podejmujący (szczególnie w romantyzmie) dziwne i zagadkowe zdarzenia, sięgający chętnie do kultury ludowej. Stylizowany literacko, niekiedy w sposób humorystyczny.


na polaku podała nam taka definicje wiec raczej jest dobrze
2009-11-24T19:00:39+01:00
Jest to gatunek literacki,ktorego fabuła oparta jest nadramatycznym wydarzeniu wywodzacym sie z historii lub legend,czesto niezwykłym tajemniczym fantastycznymw zaleznosci od woli oraz inwencjii autora w poszczegolnych balladach moga przewazac elementy epickie,badz liryczne,swiat przedstawiony w utworze moze byc przedstawiony przez typowy dla dramatu dialog.jest togatunek synkretyczny.
srodki stylistyczne w balladzie to powtorzenia,stałe epitety,porownania oraz paralelizm składniowy.
ludowosc ballad polega na;obecnosci motywow ludowych,specyficznym nastroju i wprowadzeniu elementow historycznych