Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T18:45:26+01:00
W pierwszym roku swego panowania wydał 14 edyktów, zapoczątkowując szerokie i wszechstronne reformy we Francji. Obejmowały one prawodawstwo, finanse, gospodarkę, nowy podział administracyjny kraju, wojsko, porządki publiczne, podatki, cła i inne.

Stworzył Kodeks Ludwika XIV.

Swój kult władzy budował także na wystawności i bogactwie dworu królewskiego oraz na organizowaniu licznych festynów, widowisk i przedstawień teatralnych, sławiących monarchę i jego czyny.
1 5 1
2009-11-24T18:51:01+01:00
- zapoczątkował szerokie i wszechstronne reformy we Francji takie jak: finanse, gospodarkę, nowy podział administracyjny kraju, wojsko, porządki publiczne, podatki,
- opracował prawo sądowe: ordonanse postępowania cywilnego, karnego, prawa handlowego i marynarki,
-Swój kult władzy okazywał na wystawności i bogactwie dworu królewskiego, organizował liczne festyny, widowiska, przedstawienia teatralne.
2009-11-24T19:16:41+01:00
Ludwik XIV starał się skupić władzę w swoich rękach (1 cecha). Gwałtowna centralizacja państwa (2). Jego słowa "Państwo to ja". Ludwik XIV starał się sprawować Monarchię absolutną oświeconą tzn. zgodną z założeniami i regułami oświecenia