Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T18:53:20+01:00
1. Jurand- komesem Spychowa
"Płonął nieugaszoną checia zemsty"
"Pomsty na Niemcach za żoną szukał"

2. Pan Spychowa wzorem polskiego średniowiecznego rycerza
"Nigdy nie naruszał rycerskich praw"

3. Wyprway przecie Krzyżakom

4.Utrata oka w potyczce z Niemcami
"Tym jednym do dna Ci człowieka przejrzał"

5. Wiadomość o porwaniu danuis przez Krzyżaków
"Jurand słuchał chwytajac sie za włosy"

6. Wyjazd Juranda do Szczytna
"On jechał ukorzyć sie Krzyżakom, on, króry gdyby nie chodziło o danusie, wolałby sam jeden potykać sie ze wszystkimi siłami Zakonu"
"Wiec padł na kolana, złożył rece jak do modlitwy i dygocac jak w goraczce słuchał"
"Dla ratowania porwanego dziecka poświeca wszystko, nie tylko właśne bezpieczeństwo, ale i swoja, juz nawet nierycerska, ale zwyczajna godność prostego człowieka"

7. Nieludzkie torturowanie Juranda przez Krzyżaków
odwaga, bohaterstwo, heroizm

8. Przypadkowe spotkanie Juranda z Maćkiem , Jagienka i Hlawa

9. Ułaskawienie zbrodniarza Zygfryda
"Niesłychany uczynek miłosierdzia"

10. Jurand przy zwłokach swojej ukochanej córki
"Niema skarga Juranda przed Bogiem, wymowniejsza od wszelkich słów miłości; jedna reka obejmuje zwłoki Danusi, a druga pozbawiona dłoni wznosi w góre ku niebu"
1 5 1
2009-11-24T19:03:37+01:00
1. Szczęśliwe życie Juranda z żoną.
2. Śmierć jego żony.
3. Przyjazd rycerza w odwiedziny do córki.
4. Odmowa Juranda oddania Zbyszkowi ręki Danusi.
5. skarga Krzyżaków na mężnego komesa.
6. Wyprawa jego do Ciechanowa.
7. Żądnie Krzyżaków wobec Juranda.
8. Przekazanie Spychowa Zbyszkowi.
9. Tajemniczy wyjazd ojca Danusi.
10.Upokorzenie zgotowane rycerzowi w Szczytnie.
11. Okaleczenie Juranda.
12. Opieka Jagienki nad okaleczonym.
13. Ojciec Danusi przebacza Zygfrydowi.
14. Śmierć Juranda.

powodzenia:)
3 5 3
2009-11-24T19:05:38+01:00
Nie wiem o ktory tom ci chodzi wiec napisze o 2
-1.Jurand-oczekiwanie pod zamkiem kżyrzackim
2.ponizenie gp poprzez założenie worka na głowe i pochwy od miecza na kark.
3.wpuszczenie do zamku.
4.zaprowadzenie do siedziby kżyrzackiej.
5.szyderstwa ze strony kżyrzaków.
6.wprowadzenie złej dziewczyny.
7.prośby Juranda.
8.gniew pana ze spychowa.
9.walka jurand-kżyrzacy.
10.osaczenie ``diabła spychowskiego``
11.wtracenie go do wiezienia
12.okaleczenie Juranda(obcięcie prawej dłoni, wyłupienie oka, obcięcie języka)
13.Jurand-ucieczka dzieki pomocy kata.
14.Błakanie sie
15.orszak macka natrafia na juranda.
16.powrot do spychowa.
17.Jurand-ciężko chory.
18.Śmierć Juranda.
19.Uwazanie go za świętego, ponieważ jego ciało nie ulegało rozkładowi.


mam nadzieje ze pomoglam ;*
1 5 1