Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Zeta
  • Rozwiązujący
2009-11-24T19:00:37+01:00
Mutacjom genowym poddaje sie czesciej rosliny niz zwierzeta dlatego, że rośliny mają prostsze DNA i łatwiej wprowadzić zmiany w nim. U zwierząt jest to w nie których przypadkach bardzo trudne i skąplikowane a najczęściej niemożliwe. Natomiast z roślinami jest odwrotnie to tylko w niektórych przypadkach nie można dokonać zmiany, a częściej można.
2009-11-24T19:00:52+01:00
Mutacje genowe są częściej przeprowadzane na roślinach bo:
1. rośliny dzięki swojemu sposobowi rozmnażania się ,szybciej rozmnażają się i jest wieksze prawdopodobieństwo że ich gatunek przezyje
2.mniej na tym cierpią
3. u zwirząt mogłyby nastapic trwałe uszkodzenia mózgu i ciała