Pewna dama miała krzyżyk zdobiony duzymi brylantami. Nie wiedziała ile było brylantów i za pewne ja to nie interesowało.
Jej uwage zwróciła inna właściwość krzyżyka. Liczac brylanty z górnego lub kazdego z dwoch bocznych końców krzyżyka do jego podstawy zawsze otrzymywałą 9 kamieni. Pewnego dnia krzyzyk trzeba było oddać do naprawy. Przy tej okazji dama opowiedziaa o tej właściwości jubilerowi. Proszę zobaczyc bez wzgledu na to czy z gotrnego czy z bocznego końca licze brylanty zawsze przy podstawie otrzymuje 9 kamieni. W ten sposob zawsze wiem czy liczba kamieni sie zgadza. Tylko w ten sposób sprawdza pani czy w krzyzyku zgadzaja sie brylanty?
Tak ale to mi zupelnie wystarcza. Gdy odda mi pan krzyzyk tak samo sprawdze czy wszystko jest w porzadku. Ale jubiler okazał sie nieuczciwy wyjakl 2 bryulanty przerobil krzyzyk i oddal damie. Dama przeliczyla kamienie i uznala ze wszystko jest ok.
W jaki sposob jubiler przerobil krzyzyk tak, ze dama nie zauwazyla kradziezy?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T19:10:13+01:00
Jubiler wyciagnął 2 brylanciki z boków a linię poziomą podwyższył o jeden brylancik
2009-11-24T19:11:59+01:00
Dama liczyła kamienie jedynie przy podstawie...czyli na krawędziach nie liczyła kamieni w środku krzyżyka.
2009-11-24T19:12:20+01:00
Przełożył brylant z samej góry na sam dół i zabrał dwa brylanty z boków.