Puls Ziemi . klasa I gimnazjum

zad.2 str.32

Podczas upalnego letniego dnia turysta zamierza wejśc na rysy (2499 m. n.p.m) Wyrusza ze schronska w dolinie Roztoki (1031 m n.p.m), gdzie temperatura powietrza wynosi 25 stopni C. Wiedząc że temperatura obniża się wraz z wysokością o 0,6 stopni C. na 100m oblicz jaka ona ma wartość na szczycie Rysów.

z góry Dziękii ;*

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T19:11:14+01:00
2499m.n.p.m - 1031m.n.p.m= 1468m.n.p.m
1468:100*0,6=14,68*0,6=8,808
25-8,808=16,192

*- ten znak oznacza razy

Mam to na pewno dobrze bo z panią robiliśmy6
37 3 37
dzieki
16,6 powinno wyjśc ale ok :D
2.5-8.4=16,6
2009-11-24T19:14:16+01:00
Rysy 2499m n.p.m.
Dolina roztoki 1031m n p m - 25stopni C
temp. spada 0,6 stopni/100m
2499-1031=1468
1468/100*0,6=14,68*0,6=8,8 stopnia
25 stopni- 8,8 stopnia=16,2 stopnia celsjusza
17 4 17
2009-11-24T19:19:57+01:00
2499m.n.p.m - 1031m.n.p.m = 1468m.n.p.m
1468:100=14,68
0,6razy14,68=8,808
25-8,808=16,192
17 4 17
To jest napewno dobrze bo robiliśmy z panią na lekcji !!
To jest napewno dobrze robiliśmy z panią na lekcji !!
24 99 - 1031 = 1468 m.n.p.m                                                             1468 : 100 = 14,68 m.                                        14,68 * 0,6 ~ 8,8 °C                    25°C - 8,8°C ~ 16,2°C