Odpowiedzi

2009-11-24T19:13:00+01:00
Złoto jest pierwiastkiem rodzimym o symbolu Au (łac. aurum), masie atomowej 196,967 i liczbie at. 79.
Średnia zawartość złota w skorupie ziemskiej wynosi 0,004 g/t, a w wodach morskich 0,00012 g/t.
Twardość złota wynosi 2,5 - 3. Posiada ono dużą gęstość 15,5-19,3 g/cm sześc. Ma metaliczny połysk i haczykowaty przełam.
Złoto jest metalem ciągliwym. Z 1 grama można uzyskać nić o długości powyżej 1 km (przy grubości 1 mikrona nawet do 3 km). Jest kowalne. Daje się rozkuć na listek o grubości zaledwie 0,00014 mm. Tylko 1 g wystarczy na wytworzenie folii o powierzchni 1 m kw.
Złoto jest bardzo dobrym przewodnikiem ciepła i prądu. Jego temperatura topnienia wynosi 1064 st. Cels., a wrzenia 2960 st.
Złoto waży się w gramach lub według uncji jubilerskich (1 uncja = 31,10 g).
Jego zawartość w stopie określa się w karatach lub w częściach tysięcznych.
64 4 64
Ja tam twoją odp uważam za naj, no ale...
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-24T19:17:53+01:00
Właściwości złota:
-Stosunkowo rzadko tworzy kryształy o pokroju sześcianów, ośmiościanów lub dwunastościanów rombowych.
-Zazwyczaj wykazuje pokrój płytkowy, blaszkowy, prętowy, włosowy.
-Występuje w skupieniach zbitych, włóknistych, pierzastych, blaszkowych.
-Tworzy też dendryty, druty oraz drobny pył (tzw.”złota mąka”).
-Niekiedy tworzy grudki a także sporej wielkości bryły – samorodki.
-Jest izostrukturalne ze srebrem i miedzią rodzimą.
-Jest kowalne, giętkie, strugalne, nieprzezroczyste, ciągliwe (z 1 g Au można uzyskać drucik o dł. 160 m).
-Jest bardzo dobrym przewodnikiem ciepła i elektryczności.
-z uncji złota można zrobić cienką i rozciągliwą nitkę
-tablica Mendelejewa przyznaje złotu zaledwie 69 pozycję, między platyną, a rtęcią
-złoto jest błyszczące, ciężkie
-jego gęstość wynosi - 19,3 g/cm sześcienny
-masa atomowa - 196,967
-temperatura topnienia - 1061 stopni C
-temperatura wrzenia - 2700 stopni C
-sztabkę złota można przeciąć, modelować lub kuć na zimno
-uncja złota może pokryć powierzchnię 30 m kwadratowych lub można z niej wykonać nić długości 90 kilometrów lub powlec nią 1800 kilometrów drucika.
-złoto jest bardzo wytrzymałe i sprężyste
-odporne na zerwanie
-jest dobrym przewodnikiem elektryczności, izolatorem ciepła i zimna
-osłonki ze złota chronią przyrządy znajdujące się na statkach kosmicznych przed żarem wydobywającym się z silników
-złoto, wystawione na działanie czynników atmosferycznych, nadal zachowuje połysk - bez względu na temperaturę
-w słonej wodzie, nawet przez setki lat, złoty kruszec nie traci swych właściwości
-na złoto nie działają też kwasy, z wyjątkiem mieszaniny kwasu solnego i azotowego, która może je rozpuścić

Złoto jest metalem szlachetnym ,odporne na działanie czynników atmosferycznych i prawie wszystkich kwasów. Roztwarza się w wodzie królewskiej, w kwasie solnym w obecności ozonu oraz w gorącym kwasie selenowym). Nie reaguje z kwasami, zasadami
itp. Jest to właściwość chemiczna
33 3 33
Niby ok, ale jak dla mnie trochę za dużo informacji... bez przesady..
2009-11-24T20:03:48+01:00

# Stosunkowo rzadko tworzy kryształy o pokroju sześcianów, ośmiościanów lub dwunastościanów rombowych.
# Zazwyczaj wykazuje pokrój płytkowy, blaszkowy, prętowy, włosowy.
# Występuje w skupieniach zbitych, włóknistych, pierzastych, blaszkowych.
# Tworzy też dendryty, druty oraz drobny pył (tzw.”złota mąka”).
# Niekiedy tworzy grudki a także sporej wielkości bryły – samorodki.
# Jest izostrukturalne ze srebrem i miedzią rodzimą.
# Jest kowalne, giętkie, strugalne, nieprzezroczyste, ciągliwe, żółta, połyskliwa, Jest bardzo dobrym przewodnikiem ciepła i elektryczności
21 3 21