Przepisz to tzn no bo czasu wgl nie mam sie uczyć msuze zacząć kalsowki mam a tu jest zeskanowane ale chdzi mi o to żeby normalnie napisać (rzepisac to )
http://img248.imageshack.us/img248/2143/beztytuuji.png
http://img515.imageshack.us/img515/5899/53399006.png

2

Odpowiedzi

2009-11-27T15:47:02+01:00
Lekcja 7 22,10,09r
Temat: Bryła w przestrzeni-szkice

Lekcja 8
Temat: Przestrzań w obrazie. Rodzaje perspektywy.

Odpowiedz pisemnie na pytania
1.Jaki układ nazywamy okładem rzędowym?
2.Na czym polega układ kulidowy?
3.Wyjaśnij, Jak powstaje perspektywa lineralna?
4.Jakie znasz rodzaje perspektywy lineralnej? (wymień i opisz)
5.Jak rozumiesz terminy:
a) perspektywa malarska
b) perpektywa powietrza
c
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-27T16:16:31+01:00
Lekcja 8.
Temat: Przestrzen w obrazie. Rodzaje perspektywy.

Odpowiedz pisemnie na pytania:
1. Jaki uklad nazywamy ukladem rzedowym ?
2. Na czym polega uklad kulisowy ?
3. Wyjasnij jak powstaje perspektywa linearna ?
4. Jakie znasz rodzaje perspektywy linearnej ? ( wymien, opisz )
5. Jak rozumiesz terminy:
a. perspektywa malarska
b. perspektywa powietrzna

Przestrzen:
- linie horyzontu
- przyblizenie
- oddalenie
- widok przestrzeni ( z gory, dolu, boku )

Rodzaje perspektywy:
- powietrzna
- malarska
- linearna centralna boczna
- uklad rzedowy
- uklad kulisowy

1. Uklad rzedowy jest to umieszczenie rzeczy znajdujacych sie daleko ponad przedmiotami, ktore byly blizej.
2. W ukladzie kulisowym wykorzystywano fakt, ze w naturze przedmioty blizsze przy pewnym ustawieniu przesluwaja czesciowo te, ktore znajduja sie za nimi.
3. Aby powstala perspektywa linearna nalezy przyjac, ze wszystkie linie prostopadle do przedstawionego widoku zbiegaja sie zawsze na wysokosci oczu patrzacego. Wszystkie linie prostopadle i poziome tworza niewidoczna jaka latwo do narysowania siatke. Mozna w nia wrysowac przednie znajdujace sie w obserwowanym widoku.
4.
a. persepktywa centralna: jezeli punkt ubiegania sie lini na horyzoncie umiescimy po srodku linii horyzontu to tworzy sie nam perspektywa centralna.
b. persepktywa boczna- jesli punkt zbiegu linii prostopadle przesuniemy w lewo albo w prawo, uzyskamy persektywe boczna.
5.
Perspektywa boczna - technika malarska, ktora sluzy zwiekszeniu iluzji glebi. W miare oddalania sie kierunku horyzontu zwieksza sie warstwa powietrzna pomiedzy obiektem, a obszarem.
Perspektywa malarska - sposrod oddania przestrzeni na plaszczyznie poprzez wykorzystanie wlasciwosci barw. Perspektywa ta wykorzystuje zjawisko optyczne, ktoe polega na zludzeniu, ze pewne kolory zdaja sie byc blizej lub dalej od obserwatora, choc w rzeczywistosci sa tak samo oddalone. Kolory zimnie wydaja sie oddalac, a cieple zblizac.