Poniższe informacje dotyczą ocen na świadectwach uczniów pewnej szkoły.Wiadomo,że wszystkich ocen niedostatecznych było 15. Ile ocen celujących otrzymali chłopcy a ile dziewczęta?

Dane:
chłopcy:
1- 2,5%
2- 10%
3- 40%
4- 30%
5- 13,5%
6- 4%

dziewczęta:
1- brak
2- 5%
3- 40%
4- 35%
5- 15%
6- 5%

razem:
1- 1,5%
2- 8%
3- 40%
4- 32%
5- 14,1%
6- 4,4%

2

Odpowiedzi

2009-11-24T19:48:16+01:00
15 = 1,5
_ = _
x = 100
to są proporcje czyli mnożenie na skos.

1,5x = 1500 | : 1,5
x = 1000
czyli było 1000 ocen.
spr.
1000 x 15 / 100 = 15 jedynek

x = 4,4
_ = _
1000 = 100
100x = 4400 | : 100
x = 44 oceny celujące

i utknąłem nie pamiętam jak rozwiązywało się dalej :) jak coś wymyśle to napisze :)
_=_ to kreska ułamkowa


czyli wyszło 44 razem :)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T19:59:09+01:00
. ;D

razem
1,5% - oceny niedostateczne
czyli 1% to 10 ocen
100% × 10 = 1000 - wszystkie oceny

chłopcy
2,5% - niedostateczne
czyli 1% to 6 ocen
4% × 6= 24 - oceny celujace
100× 6= 600- tyle bylo wszystkich ocen chłopców

dziewczyny
1000-600=400 - tyle bylo wszystkich ocen dziewczyn
400÷100(%) = 4 (1% to 4 oceny)
4 × 5 = 20 - oceny celujace

odp. oceny celujace otrzymało 20 dziewczyn i 24 chłopaków..

powinno by dobrze . ;DD ja tak zrobiłam ale nie oddałam pani bo jestem chora. ;P