Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T19:29:49+01:00
Zeus-piorun -prawo
Posejdon-trójząb-woda i oceany
Hades-Berło i klucze -władca podziemi
Demeter- kłos zboża -płodności, urodzaju, rolnictwa
Apollo-kołczan, łuk, łabędź, bóg prawa,porządku,śmierci,muzyki,poezji,muz
Artemida- łuk strzały -bogini łowów, zwierząt, lasów, gór
Dionizos - bluszcz, kiść winogrona -bóg urodzaju i winorośli
Ares- tarcza, miecz -bóg wojny
Persefona- pochodnia, mak-władczyni świata podziemnego opiekunka zmarłych dusz
41 4 41
2009-11-24T19:31:25+01:00
Zeus :
Jego atrybutami były złote pioruny, orzeł i tarcza zwana egidą. Różne ośrodki kultu przypisywały Zeusowi cztery przydomki, w zależności od sfer życiowych, jakimi się opiekował:

Horkios − opiekun praw, na tronie, ze Sprawiedliwością u stóp
Ksenios − opiekun gościnności
Herkejos − opiekun rodzin i zagród
Hellenios − opiekun narodu greckiego

Posejdon: jego atrybutem był trójząb . Opiekun żeglarzy i rybaków

Hades: atrybuty to cyprys, narcyz, róg obfitości . Był bogiem zmarłych , władcą śiwata podziemnego .

Demeter:kłosy zboża, narcyz, mak, żuraw . opiekunka przyrody i rolnictwa, jest odpowiedzialna za plony rolników

Apollo : kołczan, łuk, łabędź, jastrząb . opiekun muz, bóg wyroczni i wróżb, pan słońca

Artemida:półksiężyc, łania . opiekunka świata roślinnego i zwierzęcego.

Dinizos: bluszcz, kiść winogrona . Bóg ekstazy, wina i winnej latorośli. Opiekun pijaków.

Ares: wilk, pies, orzeł , włócznia , tarcza . Opiekun wojen .

Persefona :kłosy, maki, narcyze i jabłko granatu . Opiekunka dusz zmarłych .



35 4 35
2009-11-24T19:36:35+01:00
Z. PIORUN
P.TRÓJZĄB
H.NARCYZ
D.KŁOS
A.ŁUK
A.ŁANIA
D.LASKA OWINIĘTA WINNĄ LATOROŚLĄ
A.WILK
P.POCHODNIA
12 2 12