Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T19:29:56+01:00
Cze!
teatr w grecji to uroczystość religijna! jeden raz w roku (w marcu) grecy chodzili do teatru tzw. wielkie dionizje (dionizos -bog wina , rozrywki)
i siedzieli tam cały dzień ,dlatego brali koce,poduszki i jedzenie
grało najwiećej trzech aktorów ale każdy mógł grać 3 role
teatr był na wolnym powietrzu-dzisiejszy amfiteatr i grano tylko komedie i tragedie
nic sie nie bój info z zeszytu!!!
1 5 1
2009-11-24T19:44:03+01:00
Teatr grecki wywodzi się z Dionizji - obrzędów ku czci boga winnej latorośli - Dionizosa. W dawnych czasach miał on charakter sakralny. Główną rolę grał chór z przodownikiem - koryfeuszem. Grano dramaty(komedie i tragedie, te drugie częściej).

Tespis wprowadził 1. aktora.
2. aktora wprowadził Ajschylos
3. aktora wprowadził Sofokles
ELEMENTY BUDOWY STAROŻYTNEGO TEATRU
* teatron – miejsce dla publiczności,
* orchestra – miejsce dla chóru (okrągła powierzchnia amfiteatru),
* proskenion – nieszerokie prostokątne podwyższenie, na nim pokazywali się artyści (było to miejsce niezwykle krótkich spotkań chóru z aktorem),
* skene (gr. skene – 'buda') – budynek z pięknymi kolumnami, przypominał wyglądem świątynię lub pałac. Miał zwykle front z trzema parami drzwi, przez które wchodzili i wychodzili aktorzy.Garderoba aktorów.
3 5 3