A)Do klubu tęcza należy 10 % wszystkich dziewcząt i 20% wszystkich chłopców w szkole .Ilu uczniów jest w tej szkole ? O ile procent mniej jest w tej szkole chłopców niż dziewcząt
b) Po sukcesie na zawodach liczba członków klubu wzrosła o 84 osób. O ile procent wzrosła liczba członków tęczy ?

Dziewczyny: 24
Chłopaki: 36

2

Odpowiedzi

2009-11-24T19:28:05+01:00
A)
36+24=60

60 - 100%
24 - x
x= ( 24*100%)/60 = 40%
b)

24 - 100%
x - 37,5%
x=(37,5%*24)/100%=9
24-9= 15 dziewcząt nie brało udziału
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T20:07:43+01:00
A)
30%-60
100%-x
x=200- uczniów w szkole


60-100
84-x
x=140%
140-100=40% o tyle wzrosla liczba czlonkow


ale nie jestem pewna czy dobrze zrobilam