Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-24T19:31:54+01:00
DANE :
skala - 1 : 25 000
odl. na mapie miedzy A i B - 2,9 cm

Szukane : odl. w terenie

1cm -> 25 000 cm = 250 m
1 cm * 2,9 cm - > 25 000 cm * 2,9 cm
2,9 cm -> 725 00 cm = 725 m

Odp. odległos miedzy punktami A i B wynosi 725 m w terenie
2 5 2
2009-11-24T19:32:28+01:00
1 : 25 000
1 cm - 0,25km
2.9cm - x

x = 0,725 km

Odp: Odległość ta w terenie wynosi 725m lub jak wolisz 0,725km.
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T19:33:32+01:00
Na mapie w skali 1:25 000 zmierzono odległość między dwoma punktami A i B, która wynosi 2,9 cm. Oblicz odległość między tymi punktami w terenie. Wykonaj obliczenia dwoma sposobami.
1)
1cm:25 000cm (skracamy 2 zera i mamy metry)
1cm:250 m
2,9*250 = 725m
2)
1cm-250m
2,9-x
250*2,9 - 1x
725=x

725m = 0,725km

Odp. odległość miedzy punktami A i B wynosi 725 m/0,725km w terenie.
4 5 4