BARDZO PROSTE !!!

Znajdź liczby u i v, wiedząc, że:

a) liczba u jest o 5 większa od v, a trzecia część liczby u jest równa połowie
liczby v ;

b) liczba 2 razy większa od u jest o 5 większa od liczby v, a liczba 2 razy większa od v jest o 2 większa od u.

Proszę o obliczenia oczywiście ;)
*** Z góry dzięki ;* ) ***

2

Odpowiedzi

2009-11-24T19:36:17+01:00
A) u=v+5
u/3=v/2 /*6

u=v+5
2u=3v

u=v+5
2v+10=3v

u=v+5
10=v

u=15
v=10

b)2u=5+v
2v=2+u

2u-5=v
4u-10=2+u

2u-5=v
3u=12 /:3

2u-5=v
u=4

8-5=v
u=4

v=3
u=4



Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T20:14:26+01:00
U=v+5
u/3=v/2 /*6

2u=3v
2u=2v+10
3v=2v+10
v=10
u=10+5=15

Odp. v=10, u=15

2u=v+5
2v=u+2
2u+4=4v
2u=4v-4
2u=v+5
4v-4=v+5
4v=v+9
3v=9
v=3
u=3+5=8


Odp. v=3, u=8