Odpowiedzi

2009-11-24T19:34:20+01:00
Biologiczne oczyszczanie wód,
- Stosuje się je jako nawóz, przez to służą do użyźniania gleb,
- Wytwarzany kwas alginowy przez brunatnice stosowany w przemyśle tekstylowym jako impregnator,
- Protisty to cenne składniki wody i soli mineralnych,
- Stosowane są w przemyśle papierowym do produkcji tektury i kartonu,
- Agar pozyskiwany z krasnorostów, stosowany jest w przemyśle piekarniczym i cukierniczym,
- Stosowane są do galaretek, lodów lub majonezu,
- Stosowane są także w medycynie i farmaceutyce (np. kremy),
- Morszczyn (z dużą ilością jodu) stosowany jest do produkcji ziół,
- Substancje z chlorelli są stosowane do antybiotyków,
- Glony są wykorzystywane do laboratoryjnej syntezy witamin z grupy B,
- Agar i kwas są wykorzystywane do środków bakteriobójczych oraz leków stosowanych w przypadku obecności robaków pasożytniczych,
- Glony występują w maściach, którymi smaruje się rany po oparzeniach,
- Biorą udział w krążeniu pierwiastków,
- Duże glony stanowią schronienie dla innych organizmów wodnych.
- Stanowienie pokarmu dla innych zwierząt 9wchodzą, np. w skład zooplanktonu,
- Niektóre z wiciowców żyją w symbiozie (we współpracy) z termitami - Biorą udział w tworzeniu skorupy ziemskiej, pancerzyki otwornic tworzą pokłady mułów na dnie oceanicznym, które po latach przekształcają się w skały wapienne,
- Skały wapienne są przetwarzane w kredę,
- Ich obecność jest wskaźnikiem czystości wód,
- Stanowią ważne ogniwa w łańcuchach pokarmowych, są konsumentami I i II rzędu, zjadają bakterie i glony, same zjadane są przez skorupiaki,
- Oczyszczają wody i ścieki z bakterii.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T19:36:57+01:00
Prostisty:
1.Biologiczne oczyszczanie wód
2.Stosowane do galaretek, lodów, majonezu
3.W medycynie i farmaceutyce, np.kremy
4.Do antybiotyków stosowane są substancje z chlorelli.
5.Występują w maściach na poparzenia
6.Biorą udział w krążeniu pierwiastków.
7.Stanowią schronienie dla innych organizmów wodnych
8.ich obecność jest wskaźnikiem czystości wód
9.Są pasożytami wywołującymi choroby, np.malaria
10.Obrastają statki, co powoduje ich nadmierne obciążenie
1 5 1
2009-11-24T20:12:19+01:00
1. W środowisku wodnym są głównymi producentami materii organicznej, która jest pokarmem dla wielu zwierząt.
2. Odgrywają ogromną rolę w zasiedlaniu środowisk nieopanowanych przez inne organizmy.
3. Pochłaniają bakterie, jednokomórkowe grzyby i rozkładającą się materię organiczną.