Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T19:30:41+01:00
- Przez specjalnie przekształcone pędy, takie jak: rozłogi ścielące się po ziemi lub rosnące pod ziemią, kłącza – pędy podziemne, bulwy i cebule.

- Przez korzenie wytwarzające pędy przybyszowe lub liście wytwarzające pączki i korzonki.

- Zakorzenianie się wygiętych pędów opierających się o ziemię

- Apomiksja, czyli powstawanie zarodków i nasion z pominięciem procesów płciowych. Zarodek może utworzyć się z komórek woreczka zalążkowego, np. niezapłodnionej komórki jajowej (partenogeneza) lub z synergid. Dodatkowe zarodki, tzw. przybyszowe, formują się z komórek ośrodka lub osłonek zalążka.

- Sztuczne rozmnażanie wegetatywne przez: sadzonki – odnóżki pędowe, korzeniowe lub liściowe; odkłady, czyli jednoroczne pędy drzew lub krzewów, oraz szczepienie – połączenie fragmentu pędu szlachetnej rośliny (zraz) z dziką odmianą (podkładka), z którą się zrasta.
2009-11-24T19:39:34+01:00
A)Przez specjalnie przekształcone pędy
b)Przez korzenie wytwarzające pędy przybyszowe
c)Zakorzenianie się wygiętych pędów opierających się o ziemię
d)Apomiksja, czyli powstawanie zarodków i nasion z pominięciem procesów płciowych
2009-11-24T19:43:01+01:00
A) pączkowanie stułbia, drożdże
b) fragmentacja ciała (lub plechy) większość roślin (glony)
c)podział komórki poprzeczny lub podłużny orzęski i wiciowce
d) za pomocą zarodników (spor) paprocie
e) za pomocą specjalnych organów np rozłogów truskawki
1 5 1