Odpowiedzi

2009-11-24T19:35:08+01:00
Monarchia- na czele państwa stoi Król, Cesarz, Książe lub Car. Władca może dziedziczyć tron lub być wybieranym-elekcja. Powołuje się go zwykle dożywotnie.

Republika- najwyższy władzy państwa powołuje się na określony czas- kadencja wyborcza. Obywatele mają prawo wyborcze, wybierają członków parlamentu na określoną kadencję. W naszym kraju kadencja Sejmu i Senatu wynosi 4 lata, a prezydenta 5 lat.
4 5 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T19:35:38+01:00
Monarchia absolutna to są takie rządy, które występowały przede wszystkim w starożytnej monarchii (np. cesarstwo rzymskie), a republika to jest ustrój polityczny , w którym władza jest sprawowana przez organy państwa (organ )
wyłoniony w wyniku wyborów na czas określony . :)
1 4 1