Spójrz na jedną z najsłynniejszych rzeźb starożytnej Grecji-Dyskobola dłuta Myrona . Opisz rzeźbę, posługując się takimi określeniami jak: dynamizm,mięśnie, sportowiec, proporcje ciała, realizm,nagość...





Jakie charakterystyczne cechy greckiej rzeźby możesz wskazać na powyższym przykładzie??

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T19:44:56+01:00
Dyskobol to dzieło dłuta słynnego rzeźbiarza greckiego- Myrona.
Przedstawia ono umięśnionego młodzieńca, który prawdopodobnie w czasie Olimpiady rzuca dyskiem.
Charakterystyczne dla tamtego okresu sztuki, było postrzeganie kanonu piękna, jako umięśnioną, młodą sylwetkę mężczyzny, nie odzianą w żaden ze strojów.
Dynamizmu tej rzeźbie nadaje wychylenie cała w tył i przesunięcie jednej z nóg do przodu. Postawę taką, nazywamy kontrapostem.
21 1 21
2009-11-24T19:51:54+01:00
Rzeźba przedstawia dyskobol. Ten sportowiec w prawej ręce trzyma dysk. Ma umięśnioną sylwetkę. Cechuje go nagość. Zachowany jest tu dynamizm, ponieważ rzeźba jest w ruchu. Pokazany jest tu realizm czyli ostry styl w rzeźbiarstwie.

Charakterystyczne cechy rzeźby
- dynamizm
- nagość
- realizm

Mam nadzieję że pomogłam:)
24 5 24