Odpowiedzi

2009-11-24T19:37:27+01:00
# Goplana – leśna bogini, pani jeziora Gopło, zakochana w Grabcu – sopran
12 2 12
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T19:39:23+01:00
GOPLANA
Nimfa wodna (twór z mgty i galarety), królowa jeziora Gopło, strażniczka natu-ralnego ładu okolicznej krainy. Postać fantastyczna. Jej nieodłącznymi sługami byli Skierka oraz Chochlik. Zakochana w Grabcu, którego niegdyś uratowała przed utonięciem. Miłość doprowadziła ją do sprzeniewierzenia się swemu powołaniu (sama zburzyła wspomniany ład). Wszelkimi sposobami próbowała pozyskać względy wiejskiego chłopaka o wątpliwych walorach
25 4 25