Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-24T19:35:53+01:00
10m³ = 100% objętości
x m³ = 8,5% objętości
----------------
x = 10m³ × 8,5% ÷ 100% = 0,85m³

1m³ = 0,657kg metanu
0,85m³ = x kg metanu
--------------------------------
x = 0,85m³ × 0,657kg ÷ 1 = 0,558kg Metanu
W objętości 10m³ mieszaniny metanu z powietrzem sam metan ma masę 0,559kg
2009-11-24T19:38:50+01:00
Oblicz masę metanu w 10 m³ mieszaniny z powietrzem, w temperaturze 25°C, w której zawartość procentowa (% objętościowy) metanu wynosi 8,5%. Metan w tej temperaturze ma gęstość - 0,657 kg/m³.

10m³*8,5%=0,85m³

d=m/v
m=d*v

m=0,657 kg/m³*0,85m³=0,55845kg