Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-25T08:41:35+01:00
Panują tam wieczne mrozy,jesto bardzo surowy klimat i cieszko przyswajany dla organizmu,mozna jednak spotkac kilka osobników przystosowanych do tych warunków np.pingwiny,foki,morsy,mewy modrodziobe,albatrosy, rybitwy antarktyczne, uchatki i foki, słoń morski, lampart morski,wieloryby.Niestety klimat nie sprzyja roślinności co spowodowało brak drzew i krzewów.Występuja nielcznie tylko mszaki , porosty i mchy ze wzgledu na temperature ktura średnia przez cały rok nie przekracza 0°C (a często spada poniżej –60°C),dlatego rośliny nie maja szans na rozrost i tak bardzo moło jest wyższych roślin kasjopea, driada, wełnianka.

2 4 2
2009-11-25T10:55:13+01:00
Rośliny:
~ Grube i twarde łodygi, liście.
~ Duża odporność na mróz
~ Są bardzo niskie
Zwierzęta:
~ Zapas tłuszczu
~ Gruba skóra i futro
~ Duża tolerancja ekologiczna
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T12:44:15+01:00
Panują tam wieczne mrozy,jesto bardzo surowy klimat i cieszko przyswajany dla organizmu,mozna jednak spotkac kilka osobników przystosowanych do tych warunków np.pingwiny,foki,morsy,mewy modrodziobe,albatrosy, rybitwy antarktyczne, uchatki i foki, słoń morski, lampart morski,wieloryby.Niestety klimat nie sprzyja roślinności co spowodowało brak drzew i krzewów.Występuja nielcznie tylko mszaki , porosty i mchy ze wzgledu na temperature ktura średnia przez cały rok nie przekracza 0°C (a często spada poniżej –60°C),dlatego rośliny nie maja szans na rozrost i tak bardzo moło jest wyższych roślin kasjopea, driada, wełnianka.
2 4 2