Pret długości 2/5 metra pocięto na 4 równe cześci zatem każda z nich ma...........metrów
2. arbuza który ważył 3 i 3/4 kilograma przekrojono na 8 jednakowych części. każda z nich waży........kilograma
3.oblicz
4/3:2=
8/5:16=
9/7:12=
2 i 1/7:10=
3 i 1/3:5=
5 i 3/5:12=
4. mama kupiła 1 i 1/2 kg. wiśni.połowę z nich schowała do lodówki a drugą połowę podzieliła na 6 równych części i podała na deser. ile ważyła jedna porcja deseru?
z działaniami proszę
daje naj i dodatkowe punkty

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T19:56:02+01:00
1.
2/5=0,2m
0,2m : 4 = 0,05m

2.
3 i 3/4kg : 8 = 0,47kg

3.
4/3:2 = 4*2/3= 8/3 = 2i2/3
8/5:16= 8/5*1/16 = 8/90
9/7:12= 9/7*1/12 = 9/84
2 i 1/7:10= 15/7*1/10= 15/70 = 3/14
3 i 1/3:5= 10/3*1/5=10/15=2/3
5 i 3/5:12= 28/5*1/12 = 28/60=7/15

4.
1 i 1/2 : 2= 3/2*1/2 = 3/4kg
3/4kg : 6 = 3/4*1/6 = 3/24 = 1/8 kg
1/8kg = 0,125kg
2009-11-24T19:58:14+01:00
Pret długości 2/5 metra pocięto na 4 równe cześci zatem każda z nich ma o,625 metrów
2. arbuza który ważył 3 i 3/4 kilograma przekrojono na 8 jednakowych części. każda z nich waży 0,46875 kilograma

4/3:2= 8/3
8/5:16= 5/128
9/7:12= 7/84
2 i 1/7:10= 3/14
3 i 1/3:5= 2/3
5 i 3/5:12= 15/60

4wiśnie=1 i 1/2kg
1i 1/2 :2=3/4kg
3/4kg :6=1/8kg
odp: jedna porcja ważyła 1/8kg