Odpowiedzi

2009-11-24T20:30:01+01:00
Chemiczne:
(sól - gotowanie,przyprawy, siarka - sztucznych ogniach, gips - budowanie domów)

Metaliczne:
(Żelazo - w skorupie ziemskiej, miedź - zdobienia domowe, cynk - pokrywane sa nią blachy, złoto - biżuteria, ozdoby)

Skalne:
(granit - stanowi nawierzchnie toru żużlowego, dolomit - ma zastosowanie w metalurgii)
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T20:30:36+01:00
Surowce metaliczne: ( po ich obróbce uzyskuje sie czysty metal; )

- ruda żelaza; żelazo ( stal - konstrukcje budynkow, mostów, produkcja pojazdów i maszyn )

- ruda złota; złoto ( biżuteria, elementy elektroniki )

- nikiel ( powłoki chroniące przed rdzewieniem )

- miedź ( kable energetyczne, elementy elektroniki )

Surowce chemiczne:

- sól kamienna ( w przemyśle chemicznym (środki piorące, celuloza))

- siarka ( w rolnictwie np nawozy )

- ropa naftowa ( paliwa, energia cieplna i elektryczna, włokna i tworzywa sztuczne, niektore leki i perfumy)

Surowce skalne:

- wapień, glin, żwir, piasek ( wykorzystywane są głownie w budownictwie )

10 4 10