Odpowiedzi

2009-11-24T19:56:48+01:00
Państwo demokratyczne: prawa człowieka,wolność słowa,władza sprawowana przez dużą grupę społeczną ;]

autorytarne:brak możliwości działania społecznego,brak wolności słowa,nie są przestrzegane prawa człowieka

totalitarne:
ścisłe kontrole,obywatele są podporządkowani państwu, brak prywatności
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T20:01:30+01:00
Demokratyczne:
-władza w państwie podzielona jest na kilka organów
-obywatele mają duzy wplyw na funkcjonalność państwa
obywatele cieszą sie dużym zakresem praw i wolności
autorytarne:
-władza w rękach przywódcy i jego najblizszego otaczenia
-parlament odgrywa drugorzedna role,spoleczenstwo ma slaba moliwosc kontolowania władzy
-władze ograniczają prawa i wolnosci obywateli
- czasami wystepuje cenzura
totalitarne:
- nie istnieje podział władzy,
- władza skupiona jest w rekach jednej partii i jej przywódcy
- władze łamia większość praw i wolności obywatelskich,
- władza dysponuje rozbudowanym aparatem repzesji i przymusu
- istnieje cenzura
4 4 4