Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T20:05:14+01:00
Gall Anonim (zm. po 1116) – pierwszy kronikarz działający na ziemiach polskich, autor Kroniki polskiej, (łac.) Cronicae et gesta ducum sive principum Polonorum.

-Prawdopodobnie przybył do Polski z Węgier.
-Był pielgrzymem.
-Podkreślał atencję do kultu św. Idziego (na co zwrócili uwagę historycy).
-Nie był Skandynawem – wykazał całkowity brak znajomości Europy Północnej.
-Był uczestnikiem spotkania Krzywoustego i Kolomana Uczonego na Węgrzech.
2009-11-24T20:06:24+01:00
Podrozowal po swiecie, opisywal rozne wydarzenia.
nie wiadomo kto to byl i skad pochadzil dlatego nazwona go gall anonim
2009-11-24T20:08:09+01:00
Gall Anonim - pierwszy kronikarz działający na ziemiach polskich, autor najstarszej kroniki polskiej w języku łacińskim. Prawdopodobnie napisał swoją kronikę z pomocą kanclerza Michała Adwańca i biskupa Pawła na dworze Bolesława Krzywoustego