Rozwiąż za pomocą układu równań :
W dwóch bańkach znajduje sie mleko. W I bance jest 2 razy więcej mleka niz w drugiej, kiedy z kazdej banki odlejemy po 20 litrów to w I bance pozostanie 3 razy więcej niz w drugiej. Ile mleka było w tych bankach na poczatku ? pilne

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T20:09:30+01:00
X-ilośc mleka w 1 bańce,,,y-w drugiej,,,x=2y,,, x-20=3(y-20),,,2y-20=3y-60,,,-y=-40→y=40 zaś x=2y=2×40=80 ,,pisz te równania jedne pod drugim,bo to jest układ,tylko że ja tego nie umiem tak zapisać,,odp.w jednej bańce jest 40 a w drugiej 80litrów mleka.
2009-11-24T21:34:02+01:00
To proste że 40 i 80 litrów mleka ponieważ wystarczy że wymyślisz sobie liczbę od 10 w górę będziesz robił działanie bańka1*2-20 i dopóki nie będziesz miał jednej 3 razy większej od drugiej po odlaniu 20l mleka.
zadanie jest proste tylko trzeba pomyśleć trochę logicznie ;d;p