Odpowiedzi

2009-11-24T20:15:06+01:00
Wisława Szymborska (ur. w 1923 r.) - polska poetka , autorka felietonów , esejów , krytyk literacki ,tłumaczka ,laureatka Nagrody Nobla (1996). przed 2 wojną światową mieszkała w Krakowie . W czasiewwojny zaczęła pisać opowiadania i wiersze. W 1952 r . ukazał się jej pierwszy tomik "Dlaczego żyjemy". Wchodzila w skład zespołu redakcyjnego miesięcznika "Pismo". Otrzymała m in. Nagrodę Gothego i dyplom honorowego członka Amerykańskiej Akademii Sztuki i LiteraturyJej najbardziej znane wiersze to "Schyłek wieku" , "Nic dwa razy" , "Radość pisania " , "Kobiety Rubensa".
Najlepsza Odpowiedź!
  • agsx
  • Rozwiązujący
2009-11-24T20:19:34+01:00
Wisława Szymborska.

Urodziła się 02.11.1923r. w Bninie(koło Poznania).Jej rodzice to Wincenty Szymborski oraz Anna Maria . W kwietniu 1948 r. wyszła za mąż za Adama Włodka, również poetę. Zamieszkali oni w krakowskiej "kolonii literatów". Lecz nie trwało to długo.Poetka piszę mało,ale jej arcydzieła się wyróżniają.Najwybitniejsze dzieła to min. "Wołanie do Yeti","101 wierszy", "Koniec i początek", "Wiersze wybrane", "Wielka liczba", "Chwila", "Dwukropek", "Dlatego żyjemy".Wisława Szymborska żyję i piszę dalej w Krakowie.

Chyba pomogłam ;}
(Napisałam krótko i na temat, i nie kopiowałąm!)xd