Odpowiedzi

2009-11-24T20:39:46+01:00
Zoładk posiada sciany pokryte sluzem któy ochrania żoładek a jelito ciekie posiada wypustki dzieki którym zwieksza sie powierzchnia wchłaniania sie substancji odżywczych
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T20:50:15+01:00
Jelito cienkie jest pokryte nabłonkiem tzw.kosmkami na których znajdują się wypustki mikrokosmki. Mikrokosmki zwiększają powierzchnie chłonną organizmu co umożliwia lepsze wchłanianie produktów trawienia. Natomiast w żołądku rozbudowana jest mięśniówka tzw.mięśnie gładkie, które dzięki skurczom ułatwiają przesuwanie się pokarmu.