Odpowiedzi

2009-11-24T20:11:41+01:00
No glownie to zadecydowala falanga czyli szyk grekow, a poza tym dobra strategia temistoklesa w wojnie pod salamina-dotyczy wojny morskiej, oraz podniesione morale grekow po zwyciestwie nad maratonem
12 3 12
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T20:12:40+01:00
Persowie zajęli wybrzeże Azji Mniejszej.Tamtejsze greckie polis niezgodziły sie z utratą niepodległosći i wstrzeły bunt.
Persowie byli potężni i myśleli że gładko żwyciężą i się zawiedli,gdyż grecy zaskoczyli ich sprytem,przebiegłością i taktyką (np. w bitwie morskiej,gdzie greków było mniej ,mieli mniej łodzi a mimo to zwycięzyli)
głownym myśleniem persów było to że chcieli poszerzyć granice,wybór padł na Grecję ,gdyż myślano ze nie poradzą sobie z słaba grecką armią
17 4 17