Odpowiedzi

2009-11-24T20:19:50+01:00
Na 23 marca i 23 wrzesnia ho = 90[stopni]-szerokosc geograficzna
22 czerwca ho =90[stopni]-szerokosc geograficzna +23[stopnie]27'[minuty]
22 grudnia ho=90[stopni]-szerokosc geograficzna -23 '27


poniewaz 23 27' to od zwrotnikow
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T20:25:02+01:00
Wzór na wysokość słońca w dniach:

21 III , 23 IX h(wysokość) = 90* - szerokość geograficzną tego miejsca co masz wyliczyć

22 VI h= 90* - dana szerokość - 23*27'
23*27' wynika z tego że na płk. południowej 22 VI zaczyna się zima, a słońce góruje na zwrotniku Koziorożca czyli trzeba odjąć

22 XII h=90* - szerokość geogr. + 23*27"
teraz 23*27' wynika z tego że na płk. południowej 22 XII zaczyna się lato, a słońce góruje na zwrotniku Raka czyli trzeba dodać .
2009-11-24T20:38:03+01:00
• = stopni

S (południe)
21 III 90• - α = wysokość górowania słońca
22 IX 90• - α = wysokość górowania słońca
22 VI 90• - α - 23•27' = wysokość górowania słońca
22 XII 90• - α + 23•27' = wysokość górowania słońca
1 5 1