Odpowiedzi

2009-11-24T20:17:14+01:00
DAR ROZUMU

Człowiek jest jedynym stworzeniem Bożym,
które zostało obdarzone rozumem i wolną wolą.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T20:18:17+01:00
Mądrości

Jest on uczestniczeniem w mądrości Jezusa, czyli widzeniem ludzi, rzeczy i ich relacji takimi, jakimi widzi je On. Jest to dar patrzenia na rzeczywistość oczami Boga, widzenia wszystkiego w perspektywie wieczności. Święty Tomasz pisał w tym miejscu o mądrości jako o „Bożym instynkcie”. Dar mądrości jest związany bardziej z miłością niż z samym rozumem. Jego przeciwieństwem jest głupota, która jest brakiem smaku w sprawach Bożych. Głupota w myśleniu o życiu nie bierze pod uwagę krzyża, śmierci, kruchości życia; nie uwzględnia w ogóle Boga, zawęża horyzont życia wyłącznie do doczesności.
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2009-11-24T20:21:04+01:00
Jednym z darów jest dar rozumu ,który dostał każdy człowiek ale musi umieć go dobrze wykorzystać.
1 5 1