1. Oblicz o ile procent:
a) banany są tancze od jabłek
b) winogrona są droższe od jabłek
banany 3,50 winogrona 4,20 jabłka 4,00


2. Oblicz wydajnośc godzinową przenośnika transportującego z prędkością 0,5 m na sekundę piasek,którego struga ukształtowana na taśmę ma przekrój trójkąta równoramiennego o podstawie 40 cm i wysokości 20cm.Ciężar właściwy piasku wynosi 1,6 g/cm ³.

3 możliwe odpowiedzi .jedna jest poprawna;
a)96,3
b)115,2
c)124,6

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-25T09:44:18+01:00
1 zad.
a)
4.00-----100%
3.50------x
x=3.50*100%/4.00=350/4.00=87,5%
100%-87,5%=12,5%
Odp.Banany są tańsze od jabłek o 12,5%.

b)4.00----100%
4,20----x
x=4,20*100%/4,00=420/4=105%
105%-100%=5%
Odp.Winogrona są droższe od jabłek o 5%.


powinno być dobrze
:)

2009-11-25T12:27:46+01:00
Zad.1
a)4-3,50/4=0,50/4=(50/400*100)%=12,5%
^ skrucic
b) 4,20-3,50/3,50=0,70/3,50=(70/3,50*100)%=20%
^ skrucic