Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T20:22:05+01:00
Bezrobocie z punktu widzenia rodziny:
- nie ma stałych wpływów do budżetu rodzinnego, niezaspakajane są potrzeby, bezrobotny frustruje się i wpada w depresję, skutki negatywne

Bezrobocie z punktu widzenia gospodarki
Osoba niepracujaca nie ma funduszy na wydatki, w związku z czym nie nakręca gospodarki, co więcej często pobiera zasiłek dla bezrobotnych - wpływy do gospodarki nie równoważą się, skutek negatywny

Bezrobocie z punktu widzenia przedsiębiorstwa
Duży odsetek niepracujących specjalistów wpływa na zaostrzenie naborów kwalifikacyjnych na wolne stanowiska, ludzie zgłaszają się do pracy za niższą stawkę, niż ta, której żądaliby mając inną pracę. Przedsiębiorstwo zyskuje wykwalifikowanych pracowników i ponosi niewielkie koszty ich zatrudnienia, skutek pozytywny dla przedsiębiorstwa
2 1 2
2009-11-24T20:56:06+01:00
Bezrobocie Gospodarka:
-towary nie sa sprzedawane, zator w "kole gospodarczym"(towary nie sa kupowane)
Rodzina:
-ciężkie warunki (ubogie lub brak jedzenia, brak podstawowych rzeczy do funkcjonowania człowieka rodziny).
-samoistne napięcia miedzy domownikami.
Przedsiębiorstwa:
-one zyskują na bezrobociu (za małe pieniądze dużo rąk do pracy).