Odpowiedzi

2009-05-20T17:41:45+02:00
  • Użytkownik Zadane
2009-05-20T17:42:24+02:00
X+0,3x=1,3x
1,3x-0,3*1,3x=1,3x-0,39x=9,91x

x-9,91x=0,09x=9%x odp. a
2009-05-20T17:43:10+02:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-05-20T17:49:21+02:00
Prawidłowa odpowiedź to A.
potwierdenie:
cena towaru : x
cena towaru po podwyższeniu ceny o 30% : x + 30%x = x + 30/100 *x = x+3/10x = 13/10x
cwna towaru po obniżeniu ceny o 30% : 13/10x - 30%*13/10x =
= 13/10x - 30/100 * 13/10x = 13/10x - 39/100x = 130/100x - 39/100x = 91/100x

należy od ceny początkowej odjąć końcową : x - 91/100x = 9/100 x = 9%