Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T20:41:59+01:00
Jeśli ziemniaki będą leżeć długo w osolonej wodzie zmiękną i zciemnieją.
Zjawisko to nazywane jest osmozą.
135 2 135
2009-11-24T20:47:56+01:00
To zjawisko nazywa się osmoza w ziemniaku i wodzie słonej zmieniają się stężenia soli która dąży do wyrównania poziomu stężenia soli w ziemniaku i wodzie wpływ wody słonej na ziemniak jest taki że ziemniak jest po dłuższym czasie bardziej słony nie zmienia barwy ponieważ sól konserwuje i ma taką samą twardość jak przed włożeniem do wody
39 2 39
2009-11-24T20:51:44+01:00
Straci wodę i stanie się miękki czyli stanie się OSMOZA (przechodzenie cząsteczek wody z roztworu rozcieńczonego do stężonego)


Moja odpowiedź jest poprawna
mam matke Biologa :D
61 3 61