Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T20:40:15+01:00
X-wiek ojca
y-wiek matki
z-wiek corki

x+y+z=100
x=y+10
z=y/2
y+10+y/2+y=100
5y/2=90
y=36
x=46
z=18
2009-11-24T20:44:03+01:00
X-wiek matki
x+10-wiek ojca
0,5x-wiek córki
100-wiek wszystkich razem

x+x+10+0,5x=100
2,5x=100-10 / :2,5
x=36 - wiek matki
36+10=46-wiek ojca
46*0,5=18-wiek córki

spr. 36+46+18=100


2009-11-24T21:48:43+01:00
Ilość lat matki---x
ilość lat ojca---x+10
iolść lat córki---1/2x
x+x+10+1/2x=100
2,5x=90/:2,5x=36
matka---36
ojciec----46
córka----18
spr:36+46+18=100