1.w rombie o długości 20czm kąt ostry ma miarę 45 stopni. oblicz długość promienia okręgu wpisanego w ten romb.
2. popatrz na rysunek. kąty ostre ekirki mają miary 30 stopni i 60 stopni . promień okręgu ma długość 22cm. jakie długości mają boki ekierki
prosze o szybką pomoc.....
z góry dziękuję

2

Odpowiedzi

2009-11-24T20:55:34+01:00
1) zrób rysunek pomocniczy,narusuj romb ,w nim okrąg wpisany,narysuj przekątne(przecinają się pod kątem prostym,narysuj promień : od środka do punktu styczności)
r/x=(20-x)/r
r²=x(20-x) przepraszam ale się pogubiłam
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T21:10:58+01:00