Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T20:55:37+01:00
Cenę towaru obniżono o 12%. O ile procent należy podnieść nową cenę, aby była ona równa cenie początkowej?
0.88x + z*0.88x=x (x- cena początkowa)
.12x=.88xz
z=0,1(36)
należy podnieść o 13,(63)%
2009-11-24T21:17:04+01:00
X-cena przed obniżką
y=x-0,12x-cena po obniżce
y=0,88x

0,88x + z*0,88x=x
12x=88xz /:88x
12x/88x=z
z=0,1(36)

Odp.Cenę należy podnieść o około 13,6 %.
2009-11-24T22:26:49+01:00