Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T21:38:47+01:00
Morze Bałtyckie, Bałtyk – płytkie morze śródlądowe na szelfie kontynentalnym w Europie północnej. Połączone z Morzem Północnym przez Cieśniny Duńskie (Sund, Mały i Wielki Bełt) oraz Kattegat i Skagerrak. Za zachodnią granicę Bałtyku właściwego przyjmuje się cieśninę Sund i próg podwodny ciągnący się na głębokości 18–20 m od przylądka Gedser (wyspa Falster) do przylądka Darßer Ort (Darß); na zachód od tej linii znajduje się akwen Bałtyku Zachodniego o powierzchni ok. 8000 km² nazywany przez Niemców także Beltsee; akwen ten obejmuje m.in. część wód cieśnin duńskich (oprócz Małego i Wielkiego Bełtu) a także mniejsze: Alsenbelt, Fehmarnbelt, Langelandsbælt.


Myślę że trochę pomogłem ;pp pozdrawiam ;DD
3 2 3
2009-11-24T22:43:09+01:00
Średnie zasolenie wynosi ok. 7 ‰. największe jest w cieśninach łaczacych je z oceanem atlanykiem wynosi ok. 20‰ w najmniej zasolonych miejscach zatoki botnickiej tylko 2‰
Czym wiksze zasolenie tym woda trudniej zamarza ale w mało zasolonej zatoce botnickiej nie robi to durzej zmiany i w zime częściowo zamarza cieśniny łoczące zatlantykiem nie zamarzaja.
6 5 6