Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-24T20:55:35+01:00
Orendzie uroczyste oznajmienie, przemówienie ważnej osoby w państwie (zwykle polityka) skierowanej do ogółu.
ofensywa zaczepne działania wojenne; natarcie w skali operacyjnej a. strategicznej.
Ultimatum – w prawie międzynarodowym żądanie jednego państwa wobec drugiego spełnienia określonych warunków w określonym czasie pod groźbą wojny.
Wojna pozycyjna - wojna, podczas której obie walczące strony zajmują silnie umocnione pozycje (okopy, zasieki). Między walczącymi stronami znajduje się tzw. ziemia niczyja, nad którą żadna ze stron nie ma kontroli.
3 3 3
2009-11-24T20:56:36+01:00
Orędzie: uroczysty apel wypowiadany przez polityków o polityce państwa, przeważnie przez prezydenta,
ofensywa: działania wojenne aby skłonic przeciwnika do reakcji, przeważnie dobrze przemyślane
ultimatum- warunek jaki stawia jedna strona drugiej pod groźbą jakiś reakcji
wojna pozycyjna -każda ze stron zajmuje swoją pozycje, walka jest długotrwała i trudna
2 5 2